Oddělení didaktiky chemie

 

Putování alchymisty Antonica

 

Internetová video-databáze chemických pokusů

Databáze vznikla v rámci řešení diplomových prací studentek Pedagogické fakulty.

Hlavním autorem je doc. RNDr. Lubomír Svoboda, Ph.D. 

Na projektu dále spolupracovali Ing. Miloslava Beránková , doc. Ing. Jiří Špička, CSc.,

doc. Ing. Eva Dadáková, Ph. D a doc. RNDr. Jan Šíma, Ph.D.

 

Databáze je optimalizována pro prohlížeč Internet Explorer.

 

Při použití ve výuce doporučujeme uživatelům, aby si celou databázi nejprve stáhli z internetu a pracovali s databází uloženou na svém počítači.

Pro maximalizaci videa na něj dvakrát klikněte levým tlačítkem myši.

 

Pro správnou funkci videa je nutné mít nainstalován přehrávač video-souborů.

Doporučujeme Windows Media Player.

Přehrávače (včetně freewarových verzí) je možné získat například na následujících serverech (přednostně  hledejte v sekcích VIDEO či MULTIMEDIA).

http://www.slunecnice.cz/

http://www.stahuj.cz/

 

 

Efektní pokusy I 

Efektní pokusy II 

Efektní pokusy III     

Preparační cvičení z anorganické chemie

Organická chemie

Biochemie

Makromolekulární chemie

 

Kompletní databázi stahujte zde :

didaktika.part1  (velikost 700 MB)

didaktika.part2  (velikost 700 MB)

didaktika.part3  (velikost 700 MB)

didaktika.part4  (velikost 587 MB)

 

Je tvořena čtyřmi díly samorozbalitelného WinRAR archivu.

 

NÁVOD INSTALACE

Jak rozbalit WinRAR archiv a spustit databázi naleznete ZDE.

 

AKTUÁLNÍ VERZE : 2011-03-29        (velikost po rozbalení archivu:  2,83 GB)

 

Databáze je volně šiřitelný freeware. Autoři přivítají, když si ji z našich webových stránek stáhnete, budete s ní pracovat a případně ji upravovat. Zásadně však nesouhlasí s tím, aby někdo druhý tento produkt prodával.

Budeme Vám vděčni, napíšete-li nám Vaše zkušenosti s databází a zejména kritické připomínky, které, jak doufáme, povedou ke zkvalitnění projektu.

PoCHVAlA PotĚŠí, Kritika PoMŮŽE.

kontaktní e-mail: svobodalubomir@post.cz

    

Závěrem  je však třeba zdůraznit, že tato forma prezentace učiva v žádném případě nemůže nahradit v plném rozsahu všechny funkce reálného chemického experimentu.

 

 "Slyším a zapomínám, vidím a pamatuji si, dělám a rozumím".

                                                                                                 čínská lidová moudrost

    


22.5. 2015